Tuesday, September 27, 2016

HIDUP BERDIKARI PERLU TAHU SERBA SERBI

Aku memang seorang yang setia.....

Especially bab bercinta. Sampai aku rasa macam orang bodoh pun ya.
Bukan cinta je. Ada beberapa perkara lain pun aku memang setia. Beg, baju, sandal... Beli lah yang baru pun tapi kalau aku selesa yang satu tu, satu tu je lah duk ulang-ulang pakai. Tahu2 zip bag dah tercabut, sandal dah tercabut tapak, baju pulak asal amek gambar, asyik baju tuuu je lah...

Hobi aku memang suka membazir. Tapi sejak dah matang ni (yaa matang), dah kurang dah. Beli baju ikut keperluan. Kasut dah lama tak beli. Sedangkan yang berkotak dalam bilik pun aku tak pernah pakai. Handbag...Rajin cuci mata, tapi nak beli fikir 5-6 kali. Kalau 2-3 tahun lepas, aku tak fikir dah. Asal berkenan aku beli. Boros gila...

Duk sorang2 tanpa suami (belum ada suami la maknanya), hidup rasa lebih berdikari. Apa aku nak buat, aku kena buat sendiri walaupun mende tu susah. 

Baru2 ni aku g kedai tayar kereta. Nak suruh dia cek sebab dah berapa tahun tak tukar. Bila last tukar pun aku lupa sebab duk harapkan orang tolong ingat. Nak harap kat sape pun tak tahu.

Kedai tayar ni aku pernah g 2 @ 3 tahun lepas. Aku kata nak tukar 2 je sebab haritu g cek kedai Seksyen 4, katanya 1 bijik je yang tak berapa elok (uneven). Kalau tukar 1, tak balance lah. Itu pemahaman aku la..

Nama owner kedai tu Kenny. Muda je..Dia cek 4-4 tayar. 

"Kak, saya tukar 2 tayar depan aa.. itu tayar depan tukar pegi belakang.."
"Kak, itu penutup tayar suda tada tau.."
"Kak, ini kena buat allignment.. Mau tambah Lima Belas Ringgit.."
"Kak, tambah angin tayar Lima Ringgit.."
"Kak, ini tayar aa actually 4-4 sudah mau tukar ooo.."
"Kak, ini mau tambah chamber Tujuh Puluh Ringgit sepasang..."

Aku mula ikut je la.. Dah banyak sangat itu kena ini kena, mau tak jadi rimau. Oooo mentang2 aku blurr pasal kete, bukan main ko ek.. (Ini tak elok, mungkin dia betul nak tolong) Uwarghhh!!!

Sudahnya, tukar 2 tayar je lah. Tak cukup duit nak buat 4-4.. Chamber tu, aku tak tahu menatang ape tah. Dia explain pun aku tak paham. Aku marah dia sebab banyak sangat kena tambah duit. Mesti dia kata aku kedekut + bodo sombong... Aku pun rasa macam tu jugak. Hahahaha

Tak buat chamber..Siap tu aku g giant.. Dalam pada tu duk terfikir kata2 dia, baru sekarang aku hadam..
"Kalau tak tukar sekarang, nanti tayar makan cepat. Lagi kena tukar tayar. Ini chamber 70 saja. Tukar tayar lagi mahal.."

Ok patah balik g kedai dengan muka tak malu. 
"Tadi tak mau buat..." Sambil sengih dia perli aku. Senyum je lah.

Total habis hampir 370. Kena banyak tu sebab aku tak ada knowledge langsung pasal tayar kot. Harap Kenny tak permainkan aku lah. Kalau sepatutnya lagi murah, rezeki ko lah Kenny.

Moral of the story, ajak lah sesiapa teman especially teman lelaki. Aku xde teman lelaki, so aku bawak diri sendiri je. Sedeyhh!

Ni la chamber.. Macam skru gayanye. (Aku google)





No comments:

Post a Comment