Thursday, October 6, 2016

MEE REBUS JAWA TERBAIK DI R&R MACHAP UTARA

Aku teruja nak share entri kali ni. Mee rebus jawa paling sedap yang aku pernah makan. Serius sedap. Yang kat KL tu kalau kata sedap, ini tambah2 sedap.

Lokasinya di hentian R&R Machap Utara, on the way nak balik ke KL dari JB.

Masa sampai tu, termenung dulu masing-masing kat meja makan sebab tak tahu nak makan apa. Banyak sangat pilihan. Dah jalan dari kedai hujung ke hujung, masih belum terbuka selera.

Sebelah meja ni ada makcik dengan anak bujang dia (yer kot bujang, kalau tak mesti mak dia tak jeling2 kami) muahaha. Senyum je dia makcik tengok gegadis semua muka blurr & selenga je sebab dh penat pusing JPO tadi. Dia dengar agaknya kami tak tahu nak makan apa. Lalu dia bagitahu makanan yang dia makan sekarang tu sedap. Mee Rebus Jawa.

Aku pun ikut selera makcik. Mee rebus jawa sepinggan. Wow!!

Wei, sedap sampai terangkat kening. Tak tipu, memang terbaik. Ini kalau bawak mak aku makan ni, memang makan tak angkat kepala la gayanya. Ada can dia ajak cari yang sama kang.

Korang kena try.. Gerai no 3, nama gerai tu Sinar Selancar. Harga dia RM4.75 tak  silap aku termasuk GST. Sedap!!




Sorry, dah licin baru igt nak tangkap gambar

Aku jarang makan licin macam tu. Lagi pulak, aku bukan penggemar mee kuning. Makan pun aku cerewet. Aku bagi 4 bintang setengah out of 5....

Bila tah nak makan lagi.. Highly recommended!!!
Ingat! Gerai No 3, R&R Machap Utara.


No comments:

Post a Comment