Wednesday, October 5, 2016

KACANG POOL HAJI JOHOR BAHRU

Banyak kali tengok kawan2 kat FB share dorg makan kacang pool bila pergi ke JB. Sedap sangat je gayanya, terliuk mak nak!

Kacang pool yang terkenal kat JB ni katanya Kacang Pool Haji. So, ini masuk dalam wish list sepanjang aku & kengkawan berada di JB. Aku nak sangat try Asam Pedas tapi tak terkebetulan, lain kali je lah.

 Jom fokus degan kacang pool ni.
Kami check out dari hotel jam 10.30 pagi, terus gerak ikut waze ke Kacang Pool Haji. Aku drive, Umi bagi direction. Sekejap je sampai, senang je pun nak cari lokasi. Teruja gila memasing. Mata pun bercahaya je semua.

Nak dapat meja kena tunggu orang bangun since semua meja penuh. Glemer agaknya kedai Haji ni. Lima minit je tunggu, ada abang kat meje depan kami bangun. Kami order 3 mangkuk kacang pool daging. 

Dekat 10 minit makanan sampai, tak lama pun. Air je lambat. Aku dah habis makan baru sampai. Ramai orang kan, kalut dorg. 
Nahhh, kacang pool daging yang orang ramai suka order

Sebelum makan, kita buat tabiat kebiasaan perempuan dulu...kikiki
Telur mata kerbau tu tujuan dia untuk buat hidangan jadi lemak berkrim, hancurkan semua baru rasa

Hah! Begini rasa kacang pool rupanya. Kami makan sopan je. Diam tak berkutik. Aku pandang kau, kau pandang aku. Hurmmmm....

Lokasinya senang je, korang waze kan aje Kacang Pool Haji, dekat je dengan Pasar Basah Larkin. Ada menu lain, tapi tujuan utama nak makan kacang pool so dah tak order yang lain dah.

Terletak betul2 depan Sekolah Jenis Keb Cina Poon Yew 3



Nak tahu sedap ke tidak, cuba lah sendiri. He he he..
Kalau tanya aku....Urmmm, sebab kami dah breakfast kat hotel sebelum check out tadi, so rasa dia so-so je lah. Cuba kau makan time lapar, confirm sedap giler... 


Muka fresh sebelum makan, lepas makan memasing membisu...



No comments:

Post a Comment